Här för att stanna?

Jag känner mig otroligt sugen på att börja blogga igen. Jag har bara känt mig omotiverad tack vare att jag är så dålig på att få bloggen så som jag vill.. haha. 
 
Det är en sak jag vill skriva om i just det här inlägget. Jag vill berätta för er att jag firade jul på Svalbard, kan ni tänka er? SVALBARD!? Hur jävla coolt som helst. Svalbard ligger nästan i nordpolen och där har jag varit. Jag är så glad över att jag följde med dit, det är verkligen inget som jag ångrar och definitivt en resa jag kommer att bevara långt inom mig. Jag vill åka dit igen. 
 
När vi var där var det mörkt dygnet runt, en annorlunda och väldigt konstig kännsla. Jag kunde ibnte riktigt förstå om det var morgon eller kväll. Vi landade med flygplanet kl 1 på dagen i Svalbard, och det var verkligen kolsvart ute. Helknäppt. På Svalbard är det verkligen en häftig miljö, det är jättehöga berg som omringar byarna, men det tråkiga var ju att det var alldelens för mörkt för att få med det på bild. Men det är något jag kommer att komma ihåg, men aldrig kunna förklara så att någon förstår hur jäkla häftigt det var. ÅK DIT! 
 
En sjuk grej på Svalbard är även att det finns fler isbjörnar än människor där, så coolt att jag har varit där isbjörnarna regerar. 
 
Här ser man tydligt hur vi flyger från ljuset in till mörkret. (kopiering förbjuden)
 
Bild från museét i Svalbard. Visar vilka djur som finns på Svalbard. (kopiering förbjuden)
 
En jättedålig bild från när vi såg renar som letar föda i byn. (kopiering förbjuden)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress

Vad ville du säga?

Trackback
RSS 2.0