Hur många lingon finns det i världen

                                                    

Jag har precis kommit hem från Mora där jag varit med syster och kollat på bio! Vi såg på ''Hur många lingon finns det i världen''   jag tycker faktiskt den var bra, och jag fällde en lite tår då och då! ;)  info om filmen kommer neranför.

Hopplös och hatad av alla. Det är utgångsläget för stockholmaren Alex, en pretentiös och till synes genuint obegåvad kulturarbetare som vill jobba med Teaaaater, men är för lat för att ens memorera repliker. Flickvännen (Cecilia Forss från ”I rymden finns inga känslor”), som tröttnat på att betala alla räkningar, hämta på dagis och dessutom diska slänger ut honom från lägenheten. Kuvad och stukad tar han sin tillflykt till hemstaden Hudiksvall. När inte ens brorsan vill se honom, då börjar man tycka lite synd om den slasige och ocharmige snubben.

Men rätt vad det är har Alex i alla fall, om än djupt motvilligt, landat ett jobb som assistent på en dagverksamhet för utvecklingsstörda. Alla som hört succéstoryn om Pär Johansson och hans Glada Hudik-teatern, en grupp som blandar utvecklingsstörda och ”normalstörda” och som haft en rad uppmärksammade föreställningar både i Sverige och utomlands, kan förmodligen fylla i mycket sen

ha det bra!

/emmaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress

Vad ville du säga?

Trackback
RSS 2.0